Interactieve Twitter handleiding voor ondernemers

Afgelopen week heeft Twitter een interactieve handleiding gepubliceerd speciaal ontworpen voor het MKB en zelfstandig ondernemers. Met als doel beter gebruik te maken van dit sociale netwerk. De handleiding is zowel voor beginners als voor bedrijven die al wat meer bekend zijn met Twitter. Er worden diverse onderdelen behandeld: van het creëren van een account tot hoe je met Twitter de verkoop kunt bevorderen en resultaten kunt meten.

De handleiding is zo in elkaar gezet dat je als gebruiker zelf je eigen weg kunt kiezen op basis van je kennisniveau. Na het openen van de handleiding word je verwelkomd met dit scherm:

3 kennisniveaus interactieve Twitter handleiding
De drie verschillende instappaden bevatten het volgende:

Ik snap helemaal niks van Twitter (I don’t get Twitter)

In dit onderdeel heb je de volgende opties:

  • Learn the basics: hier leer je wat een Tweet, een @Mention, een Retweet of een Volger is. Heel erg basis dus.
  • Help me find my customers on Twitter: leer hoe je Twitter kunt gebruiken voor het vinden van nieuwe klanten via bijvoorbeeld de zoekfunctie van Twitter. Of leer hoe je in contact kunt komen met bestaande klanten door e-mail lijsten te importeren.
  • Review my profile: alle basis elementen voor het invullen van je Twitter profiel
  • Download the Getting started Checklist: een gratis checklist voor beginners waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je een goede start met Twitter maakt.

Ik begrijp hoe Twitter werkt, maar heb een strategie nodig (I get Twitter but need to create a strategy)

In dit onderdeel heb je de volgende opties:

  • Build a content calendar for my tweets: een template met voorbeelden voor het plannen van je tweets gedurende een week.
  • Get more engagement with my tweets: een paar tips over hoe je er voor zorgt dat je volgers de interactie met je aan gaan.
  • Help me write my tweets: een paar templates voor tweets die je kunt gebruiken om meer betrokkenheid te krijgen.
  • Download the #MktgKickstarter Toolkit: alle hierboven beschreven opties in één downloadbaar bestand (wel even inloggen via Twitter).

Ik ken de basis van Twitter, maar wil mijn Twitter marketing naar het volgende niveau tillen (I know Twitter basics but want to take my marketing to the next level)

In dit onderdeel heb je de volgende opties:

  • Tweets for direct response versus engagement: leer hoe je tweets opstelt die er voor zorgen dat gebruikers een specifieke handeling gaan verrichten, zoals het bezoeken van een pagina op je website waar je producten verkoopt.
  • Driving sales on Twitter: tweets maken die voor meer verkoop kunnen zorgen.
  • How to measure results: een aantal belangrijke resultaten die je moet bekijken om te zien of je campagnes op Twitter werken.
  • Learn more about Twitter ads: een downloadbare handleiding specifiek over adverteren op Twitter.

Twitter kan ondernemers die dit sociale netwerk voor de eerste keer gebruiken soms flink afschrikken. En voor gebruikers met de nodige Twitter ervaring kan het af en toe een hele uitdaging zijn om er meer uit te halen. Met deze interactieve handleiding wil Twitter beide groepen ondernemers heel duidelijk het juiste pad naar Twitter succes laten kiezen.

Het maakt dus niet uit of je net begint met Twitter of al de nodige ervaring hebt om met deze handleiding aan de slag te gaan. Zelfs ik als redelijk ervaren Twitter gebruiker heb er nog wel de nodige tips uit weten te halen. De handleiding is goed opgezet en eenvoudig in gebruik. In ieder geval de moeite waard om eens te proberen zou ik zeggen!

Ferdi Soetekouw
Social media adviseur, trainer en coach | Online resultaatversneller | Ik help bedrijven en organisaties online marketing en social media doelgericht inzetten
Ferdi Soetekouw
Ferdi Soetekouw
Deel dit artikel:

Gerelateerde berichten

Niets gevonden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

keyboard_arrow_up